Dostopnost
Temno-svetli kontrast
Svetlo-temni kontrast
Sivine
A
A
A
Velikost
Prekliči vse
Oblak

V enoti Mojca

VRTEC: TRBOVLJE, ENOTA MOJCA
DATUM: 10.09.2015


Vrtec Mojca sodeluje v projektu Etika in vrednote

V tem šolskem letu smo že drugo leto sodelovali v projektu. Izvajali smo aktivnosti iz treh modulov: Življenje,narava,zdravje; Kultura; Univerzalizem. V enoti smo štiri skupine in dejavnosti so se odvijale v treh skupinah. Izvajali smo zelo različne aktivnosti iz vseh  področij dejavnosti. Vključevale smo tudi starše in jih seznanjale s potekom projekta preko oglasnih desk, plakatov, neposrednega vključevanja na skupnih srečanjih, jih vabile k dodajanju na plakat(misli, pregovorov, zgodb, ugank, ...).


Nekaj primerov dobrih praks:

MODUL  Življenje narava zdravje

Na obisku v domu upokojencev

Naša enota se nahaja v bližini doma za starejše – » Dom Franca Salamona.«Z njimi sodelujemo tako, da se med seboj obiskujemo. Strokovne delavke  povezujemo najmlajše in starejše in s tem bogatimo njihova življenja z novimi izkušnjami. V začetku meseca oktobra je naša skupina otrok obiskala starejše v domu in z našim programom popestrila njihovo dopoldne. S pesmijo in plesom smo jim privabili nasmeh in dobro voljo na njihove obraze. Z našim medsebojnim sodelovanjem bomo nadaljevali in jih povabili, da bodo tudi oni nas obiskali v vrtcu.

Obisk pri zobozdravniku

Naš vrtec veliko sodeluje z okoljem. Tako sodelujemo z  Zdravstvenim domom v Trbovljah - oddelek za predšolske otroke. Ker imamo v skupini  kar nekaj otrok, ki imajo strah pred zobozdravnikom, nam je bil še večji interes, da pobliže spoznamo kaj se dogaja v zobozdravstveni ordinaciji. Najprej nas je v vrtcu obiskala zobna asistentka, se z nami pogovarjala, pogledala naše zobe, pokazala kako si je potrebno umivati zobe in nam zaupala ,kako pomembno je kaj jemo. Povabila nas je v Zdravstveni dom. Z velikim zanimanjem smo se podali na pot. Ogledali smo si prostore, spoznali prijazno zobozdravnico, njene pripomočke, ki jih uporablja pri svojem delu. Največja zanimivost je bil njen stol na katerega so sedli prav vsi otroci in pokazali svoje zobe. Poimenovali so ga vesoljski stolček. Bili so prav navdušeni, saj so doživeli veliko zanimivega.

Skrb za zdravje

Skrb za zdravje je zagotovo vrednota, ki  ji tudi v  vrtcu  namenjamo veliko pozornosti. Želimo,  da zdrav način življenja preprosto tudi živimo– tako otroci  spoznavajo, da lahko  in tudi kako – na svoje zdravje vplivajo tudi sami: z gibanjem, počitkom,   raznoliko  (zdravo) prehrano.Na tem mestu vam v sliki posredujemo nekatere dejavnosti, ki so se odvijale v naši     skupini: 

  • Otroke so nagovarjale k pogovoru o tem, kaj ljudje sploh jemo-doma in v vrtcu,.
  • Katere jedi imamo zelo radi, katere  malo manj...in seveda tudi, da je prav, da jemo  ali vsaj poskusimo tudi hrano, ki je  še ne poznamo in da se potrudimo zaužiti  jedi, ki nam niso »tako zelo »dobre«...
  • Rezali smo sadje za pripravo marmelade.
  • Spodbudili starše, da so pri teh vsebinah z nami sodelovali...

Eko nahrbtnik

Eko nahrbtnik je oblika sodelovanja z družinami, ki sva jo letos prvič preizkusila in po prvih nekaj tednih sva zelo zadovoljna z rezultati. Vsak otrok dobi nahrbtnik domov enkrat v šolskem letu. Ob obilici drugih dejavnosti se nama to ne zdi obremenjujoče za družine. Nahrbtnik napolniva z različnim, naključnim odpadnim materialom, ki ga imamo v igralnici v izobilju. Vsak otrok dobi drugačen izbor materiala. V nahrbtnik dodava tudi škarje in lepilo. Otroci skupaj s člani družine čez konec tedna iz nabora materiala izdelajo poljuben izdelek. Lahko dodajo odpadni material, ki ga imajo doma. Pogoj pa je, da ne izdelajo nič takega, kar je izdelal že kdo od prejšnjih nosilcev nahrbtnika. Otrok v ponedeljek prinese izdelek v vrtec in ga predstavi vrstnikom v skupini: kaj je izdelal in kako, kaj je uporabil, kdo mu je pomagal … Dejavnost spodbuja družino, da kvalitetno preživi skupen čas, ob zamišljanju in izdelavi otrok razvija domišljijo in fino motoriko, vsebina spodbuja razmišljanje o ravnanju z odpadki, preko predstavitve izdelka otrok razvija jezikovne kompetence, odvisno od izdelka pa lahko tudi matematične kompetence – v preprosti dejavnosti so torej zajeta vsa kurikularna področja.

Kulturni praznik

Tudi literatura je lahko zelo dober način vključevanja otrok (in odraslih) v širše družbeno okolje in kulturo, v kateri živimo, prav tako je lahko sredstvo za spoznavanje različnih kultur, »drugih« in »drugačnih« v lastni kulturi. Pomembna je za razvijanje medsebojne strpnosti in spoštovanja razlik med ljudmi.

Glede na to, da v Vrtcu  Trbovlje  (med drugim) sledimo dvema zelo pomembnima ciljema, ki sta povezana z vljudno medosebno komunikacijo in vrednotami, so tovrstne vsebine prepletene v dnevno dogajanje otrok in odraslih.

Srečali smo se s portretom pesnika, Franceta Prešerna, slovensko himno in zastavo. Prebirali pravljice, zgodbe, deklamacije in se tako še bolj posvetili doživljanju in spoznavanju temeljnih literarnih del za otroke.

Zavedamo se, da  poslušanje kakovostnih besedil, ki jih odrasli beremo otrokom-otroke sproščajo, mu dajejo občutek varnosti, kar pozitivno vpliva tudi na njegovo čustveno doživljanje, vživljanje v posamezne junake, domišljijsko ustvarjanje  in  iskanje novih povezav in odnosov.

Starši zaigrajo lutkovno predstavo:

» Zajčkova hišica«

V našem vrtcu imajo otroci zelo radi lutke, tako pri spontanih kot tudi pri vodenih dejavnostih. Lutk se veliko poslužujemo tudi strokovne delavke in z njimi razveseljujemo naše varovance. V tem šolskem letu smo se na prvem srečanju s starši dogovorili, da bomo skupaj pripravili lutkovno predstavo za otroke v naši skupini. Dogovori med nama s sodelavko in starši so potekali skrivnostno, tako da otroci niso vedeli, kdo bo igral predstavo. Seveda so bili otroci vključeni v pred pripravo na to popoldansko srečanje otrok in staršev. Izdelovali smo sceno, različne rekvizite, izbirali pesmice za nastopajoče živali in mala ritmična glasbila, prepevali pesmice in igrali na glasbila, pripravljali lutke. Vaje staršev so potekale skrivnostno. S starši smo imeli dogovor, da otroka tistega starša, ki igra v predstavi, v vrtec popoldan pripelje drugi starš ali stari starši. Otroci so z velikim veseljem pripovedovali, da se popoldan vračajo nazaj v vrtec in kdo vse pride z njimi.

Ob ogledu predstave: »Zajčkova hišica« so bili otroci čisto tiho in poslušali glasove za odrom. Joj, kako so bili presenečeni, ko so prepoznali znane glasove. Veselje je bilo tako pri otrocih, saj so jih starši res presenetili in tudi pri starših, ker so sami sebi dokazali, kaj zmorejo. Presenečeni so bili nad veseljem svojih otrok. Nama s sodelavko pa je bilo v veselje zadovoljstvo otrok in staršev. Po predstavi smo nadaljevali z dejavnostjo skupnega ustvarjanja cele družine. Delo je potekalo v dveh skupinah:

  1. Vsaka družina je skupaj risala z voščenkami na večji format papirja po doživljanju.
  2. Vsaka družina je izdelala svojo slikanico.
Za konec smo se srečali v skupnem prostoru, kjer smo naredili skupno evalvacijo srečanja, si ogledali izdelke, katere je vsaka družina odnesla domov.

Klicanje dežja po afriško – zunanja izvajalca

Otroci so čustveno  občutljivi in dovzetni, zato jih glasba pritegne in zanima, v njih pušča močan vtis. Z raznolikimi dejavnostmi skrbimo, da to zanimanje ne usahne. Zagotovo je bila zelo zanimiva izkušnja obisk dveh glasbenikov, ki sta nam pričarala glasbeno doživetje s pomočjo  različnih glasbil: otroci so glasbo poslušali, jo doživljali  in jo – kdor je to želel - tudi ustvarjali.  Glasbila-nekatera smo prvič videli-so nas  zelo navdušila

Delavnica za strokovne delavce
  1. Pozdrav
  2. Socialna igra: Masaža
  3. Predstavitev počutja s pomočjo glasbila in verbalno
  4. Razgovor o predhodno poslušanem posnetku Alenke Rebula Tuta
  5. Iskanje pozitivnih lastnosti (individualno, skupno)
  6. Predstavitev svoje osebnosti ob izbrani fotografiji
  7. Igra: Obleci oblačilo
  8. Razgovor o predhodno zapisanim odgovorom na zastavljena vprašanja:« Kaj me kot vzgojitelja najbolj izziva, muči, boli ?«
  9. Zaključek

Prijatelj iz Kitajske


V mesecu oktobru se nam je v skupini pridružil deček iz Kitajske. Otroci so ga hitro sprejeli. Opažali so razlike in spraševali po njih (zakaj ima tako kožo, poglej čudne oči, gleda tako kot da spi, ima čist majhne učke, mi mamo pa vlke, pa bolj majhen je, kako čudno govori, zakaj ga nič ne razumem). Vsa ta opažanja otrok so spodbudila naša raziskovanja:
  • V knjižnici smo si izposodili knjige o Kitajski (zanimala nas je kultura, živali, prehrana, pisava, pesmice,…..)
  • Ogledovali smo jih, se ob njih pogovarjali in primerjali.
  • Poiskali smo informacije na internetu, kjer smo našli različico pesmi Mojster Jaka v kitajskem jeziku
  • Razobesili zanimivosti (pesmico, njihove znake ob katerih imamo zabeleženo kaj pomenijo.
  • Se sprehodili do kitajske restavracije.
  • Prosili starše, da smo dobili kitajski časopis in ga primerjali z našim
  • Fant se je usedel na naš avtorski stolček in se delal kot da bere v svojem jeziku.
  • Otroci so imeli dnevno možnost opazovati očeta, brata.
  • Naredili plakat o Kitajski, kjer smo združili vse kar smo našli.


Zapisala: Breda Krajnc