Dostopnost
Temno-svetli kontrast
Svetlo-temni kontrast
Sivine
A
A
A
Velikost
Prekliči vse
Oblak

Mojca

PAJKI V NAŠI IGRALNICI

KDO JE TO?
Drobne nitke spleta, tanko mrežo tke,
nanjo pride muha, on jo pa poje.
(pajek)

V skupino smo se pretvarjali da smo ravno to - pajki. Otroci so si lahko ogledali fotografije različnih vrst pajkov, videoposnetke o pletenju mrež ter opazovali živa ptičja pajka v terarijih. Kasneje sva s pomočnico otrokom ponudili, da se še sami preizkusijo v pletenju mreže v prostoru. Igralnica, sicer pregrajena z regali in pregrajena na več kotičkov, v naši skupini večkrat spremeni svojo podobo. Tokrat smo jo dobesedno obrnili na glavo - bolj natančno mize in stole.

Vsak od otrok je v roke vzel klobčič volne in začel s prepletanjem miz in stolov v igralnici. Bolj kot so se niti prepletale, večji gibalni in miselni izziv je to za otroke predstavljalo. Kako prijeti in vrteti klobčič volne, da mi pri odvijanju ne pade na tla? Kako naj ovijem nitko okrog noge mize ali stola? Kako naj se prebijem na drugo stran mimo toliko nitk - naj jih prestopim ali se plazim pod njimi? Kako naj se rešim, ko sem se tako zagozdil med nitke, da nog niti premakniti ne morem več? Naj pomagam prijatelju? Kdo bo pomagal meni? Spotaknil sem se, te niti niti videl nisem! Bolj moram biti pozoren in previden ter dobro gledati, kje je kakšna nit. 

Vse to in še več so ves čas dejavnosti urili otroci med preprosto igro. Kmalu je bila igralnica skoraj v celoti prepletena z volno. Ne samo za otroke, tudi za naju in dijakinjo na praksi, je bila hoja na drugo stran igralnice pravi izziv. Ko je motivacija upadla, sva otrokom ponudili sredstva za ustvarjanje. Izbirali so lahko med črnimi listi in kredami ali risalnimi listi in različnimi risali (svinčnike, črne voščenke in flomastre). Otroci so si poiskali prazen prostor v igralnici, kjer so svoja doživetja izrazili še na papirju. Izdelke smo kasneje razstavili na oglasni deski pred igralnico.

Alja Volaj, vzgojiteljica v oddelku otrok v starosti 3-4 leta